Download CV

Screen Shot 2020-01-15 at 14.39.40.png
Screen Shot 2020-01-15 at 14.40.05.png
Screen Shot 2020-02-18 at 19.27.48.png

Energisk entreprenant salgsprofil med talent for it & marketing.

 

Salgsprofil, Marketing Generalist, stor It-forståelse, Udholdende, Troværdig, Visionær, Dedikeret, Resultatorienteret, Eksekvering, Konceptforståelse, Hunter og Farmer, Entreprenant.

Jeg er udadvendt, kontaktskabende, empatisk, dedikeret og beslutsom og har et højt energiniveau, god til at kommunikere, på alle niveauer. Vedholdende, idérig, selvstarter, ildsjæl med begge ben på jorden.

Samarbejde giver de bedste resultater, og jeg kender virkelig betydningen af begrebet ”team” & ”player”.

 

30 års erfaring med salg og marketing. Først reklamebureau, siden forskellige salgs- og marketingfunktioner i rollen som KAM, Salgschef og Konsulent
 

Jeg er lige dele kreativ og pragmatisk, hvilket balancerer de opgaver, jeg løser, jeg stiller store krav til kvaliteten i arbejdsprocessen, såvel som til det færdige produkt.
 

Udvikling og optimering har altid haft min interesse.
Stærk til at udvikle løsninger og koncepter, stiller store krav til detaljen og den færdige løsning. 

 

Løst opgaver for private og offentlige virksomheder indenfor It, Marketing, Salg & Ledelse.

 
 

Erhvervserfaring:
 

07/2016 –                     Salgschef og Partner / Nemsign – digital signatur.

Ansvar
NEMSIGN (jeg er 100% ejer af NEMSIGN) forhandler digitale underskrifts løsninger til danske virksomheder. Produktet har stort potentiale, vi er forbi pioner fasen og konceptet er i etableringsfasen. 

 

Opgaver

Mine opgaver er at skabe behov, sælge og implementere digital signatur til danske top 1000 virksomheder, og udvalgte brancher hvor der forventeligt findes behov. Mine interessenter, er CEO, CFO, CTO, HR Chef, Administrationschef og Salgschefer, jeg har derfor en stor berøringsflade til top1000 danske virksomheder.

 

Partnersalg
En målrettet strategi er kontinuerligt at udbygge vores partnerkanal via løbende dialog med 3.partsløsninger som skaber værdi for vores kunder og brugere. Vi integrerer vores løsning på partnerens platform, til nytte og gavn for vores slut kunde.

Resultater

Siden januar 2016 har jeg opbygget en omfattende kundeportefølge +150 kunder samt en pipeline, pipeline som føder min omsætning.

 

Jeg vælger (efter 3 år) at søge nye udfordringer i en større organisation, og ikke som tilfældet i en enkeltmands forretning. Jeg savner kollegaerne og team ånden.

NEMSIGN - fortsætter i en ny ejer struktur.

 

 

01/2015 – 06/2016        Key Account Manager – Penneo

Ansvar

Penneo leverer digital underskriftsløsning til udvalgte brancher i dansk erhvervsliv. Jeg har valgt at arbejde med HR segmentet som er et helt nyt segment for Penneo. Penneo er markedsleder indenfor Revision, Advokat, Ejendomsadministration og Inkasso.

Opgaver
Mine primære opgave er at skabe behov i top 1000 HR-afdelinger, med fokus på omstilling til digital proces.

Penneo har vækstet voldsomt, og har “vilde” forventninger til fremtiden. Salgsprocessen i HR-segmentet er længere end i de allerede etablerede segmenter. 


 

Vælger at stoppe

Penneo ønsker alt salg skal ske som i et traditionelt “call center” med musik og glædes udbrud når der bookes et møde. Denne kultur passer ikke til mit temperament, og derfor har jeg efter nøje overvejelse valgt at opsige min stilling hos Penneo, med virkning fra 1. juli 2016.
 

 

07/2013 – 01/2015        Udviklingschef Schødt AS

Opgaver

Mindre rådgivningsvirksomhed indenfor byggeriet Som udviklingschef havde jeg ansvar for et nyt stærkt og innovativt produkt (Den Digitale Vedligeholdelsesplan) der henvender sig til boligforeninger og rådgiverbranchen som helhed.

 

Vi flytter fokus fra analog til digital platform, et fantastisk produkt, men oplever at det er udfordrende at ændre vaner indenfor byggeriet – hvilket jeg til dels var opmærksom da jeg tog fat i opgaven.

 

Vælger at stoppe

Forretningsområdet var i opstartsfasen, det er en konservativ branche. Det hele går lidt langsomt. Jeg vælger derfor at stoppe. Konceptet fortsatte med nedsat tempo, og er først fra 2018 begyndt at udvikle sig positivt.

 

02/2011 – 06/2013       Associate Partner / Future Navigator

Opgaver

Arbejder med løsninger indenfor innovation, udvikling og holdningsbearbejdning.
Hvordan ændrer vi vores fokus og hvordan bryder vi vaner – for at løse nye udfordringer


Gennemførte projekter 

  • Løsninger til global trængselsbegrænsning – Delebils koncept, herunder politisk & kommerciel forankring.

  • Nyt mærknings koncept til forsikringsbranchen i Danmark – proces & økonomisk optimering + mere loyalit.
     

Vælger at stoppe

Det var et tidsbegrænset forløb, og helt efter planen og i takt med vores udvikling af koncepterne aftog opgaven.

04/2009 – 02/2011       Key Account Manager – Byggeweb

Ansvar

  • Ansvarlig for salg af Projektweb og Facility Management løsninger til top 200 virksomheder i dansk byggeri.
     

Opgaver

  • Forandringsledelse i byggeriet, flytte fokus fra analogt til digitalt udsyn.

  • Salg af Konsulentydelser af hostede software løsninger (SaaS) til byggeriets parter.

  • New Bizz – alle mine kunder er hvervet som ”cold calls”

  • Primært salg til store byggesager fra +100 millioner.  - Lang salgscyklus 1 – 6 måneder
     

Resultater

  • Var primus motor i etableringen af en ny og effektiv salgsorganisation med fokus på Solution Selling.

  • Skabte værdi for mine kunder, og indfriede mine salgstal, uden at gå på kompromis med kvalitet.

09/2007 – 04/2009       Key Account Manager – Reed Business Information

Ansvar

  • Nyoprettet stilling hos Reed Business Information.

  • Ansvarlig for salg og udvikling af analyser til byggeriet i Danmark med henblik på at øge markedsandele gennem en struktureret salgsindsats, outsourcing af direct marketing løsninger + opfølgning på kampagner samt rapportering til kunden.
     

Opgaver

  • Identifikation af salg af analysemuligheder og kampagneafvikling (SaaS) samt Key Account Managemen overfor top 100 virksomheder indenfor Dansk Byggeri. 

  • Udvikling af salgsmateriale smart præsentation af koncept hos kunden.
     

Resultater

  • Introducerede byggeriet for værdien af styret kommunikation – og vækstede deres markedsandele indenfor udvalgte segmenter.


Vælger at stoppe

Byggeriet er en konservativ branche, vores ”value proposition”, Business Inteligence i form af konkrete data som omsat til marketing strategier var (er) udfordrende for byggebranchen. Opgaven var dog yderst interessant men desværre med begrænset succes. – vælger derfor andre opgaver indenfor byggeriet.

                                

 

08/2005 – 09/2007       Salgschef Nordicom

Ansvar

  • Ansvarlig for opbygning af ny salgsafdeling i Nordicom.

  • Udvikling og ansvar for salgsafdeling – 3 mand.

 

Opgaver

  • Udvikling og salg af boliger i Storkøbenhavn

  • Identifikation af nye boligprojekter

  • Udvikling af nyt salgsstyringssystem / CRM

  • Udvikling af dialog og loyalitetsprogram med kunder og emner, komme tættere på kunden, større viden, bedre service overfor kunder og emner, bedre image for Nordicom

  • Marketingansvarlig for Nordicom Bolig, udvikling og implementering af strategi

  • Udvikling af salgsstrategi overfor private, salg og kommunikation via www/CRM

  • Proaktiv strategi, database udvikling og vedligeholdelse samt optimering af salg
     

Anerkendelse

  • Indstillet til IT prisen, Danmarks bedste It-chef 2006, af Deloitte Business Consulting i

       forbindelse med min udvikling og implementering af CRM og søgemaskine optimering i Nordicom.

 

Resultater under mit lederskab

  • Salgsleder med 3-1 I forhold til vores konkurrenter, (JM Danmark, Sjælsø Gruppen).

  • Reducerede vores salgsomkostninger på solgte enheder.

  • Udviklede platform til at identificere og validere vores salgsmuligheder

  • Totalsalg under mit lederskab, DKK 230.000.000    

 

Vælger at stoppe.
Finas krisen sætter et PUNKTUM for salg og udvikling af projektsalgs boliger i København og resten af Danmark og Norden. Hele vores succesfulde salgsteam og afdeling bliver nedlagt.

11/1997 – 05/2005       Konsulent hos reklame/Promotion bureauet Metz A/S
Metz importerer/producerer og sælger reklameartikler.
Ansvar

  • Specielt har jeg beskæftiget mig med salg af kreative løsninger og POS materialer.
     

Opgaver

  • Udviklede strategisk oplæg for at revitalisere begrebet reklamegaver for dermed at

  • Positionere produkt og løsninger længere oppe i fødekæden – fra at være en traditionel reklamegave leverandør til at blive et ”value added” marketing bureau med kompetence for Brand enhancement products.


Resultater

  • Var del af den arbejdsgruppe som arbejde strategisk med at flytte virksomheden fra ”import/export seller” til et state of the art ”agency” med fokus på Brand enhancement produkter (reklamegaver), logistik og lager.

  • Metz er i dag den største og mest succesfulde virksomhed indenfor sit område.

 

Vælger at stoppe.

Efter 7 gode år stopper jeg. Jeg får lyst til at prøve noget helt nyt og får mulighed for at opstarte en salgsafdeling i et børsnoteret selskab NORDICOM. Jeg bliver Salgschef med ansvar for salg af Projekter og opbygning af salgsafdelingen.

 

1994 – 11/1997           Marketingkoordinator hos DDE / Euromax
Euromax udviklede software til avis produktion.
 

Ansvar & Opgaver

  • Koordinering og produktion af marketing materialer og aktiviteter i forskellige kanaler og på flere sprog.

  • Avisløsningen markedsførtes i USA, New Zealand, England og Norge.    


DDE, Dansk Data Elektronik & (e-huset) oplevede underskud af særlig alvorlig karakter, jeg og 44 kollegaer blev opsagt og Euromax blev afviklet I 2001 gik DDE (e-huset) konkurs og blev overtaget CSC/Tiscali.
 

 01/1991 – 12/1994       Stifter Larsen Design

Larsen Design arbejdede med konceptsalg og udviklede og producerede elektroniske produkter.


Ansvar & Opgaver

  • Larsen Design arbejdede for Televerket i Norge og Bundespost i Tyskland.

  • Televerket købte 150.000 stk. Telecard/smartcard i kreditkort format.

I

forbindelse med den tyske unificering øst/vest havde Tyskland korresponderende postnumre

Postnummer konverteren løste på simpel vis denne udfordring.
 

  • Time/system Tyskland købte 300.000 stk. postnummer konvertere – PLZ Master


Resultater

  • Skabte en god forretning, som producerede og leverede elektronisk procesoptimering og løsninger til

      erhvervslivet, indtil www (internettet) tog fart

 

 

11/1986 – 01/1991       Reklamekonsulent DSB Marketing
Ansvar

  • Udarbejdelse af kampagner, kampagneplaner, briefinger, koordinering og opfølgning på kampagner.

  • Ansvarlig for marketing for DSB - Rederi og Passagerdivision, var bl.a. med til at introducere ”ren rejse” og IC/3 toget.
     

Opgaver

Arbejdede meget sammen med et udvalg af store internationale reklamebureauer i Danmark, hver produktdivision var tilknyttet et eller flere eksterne reklamebureauer, og som konsulent var det min opgave at sikre kvalitet og retning for DSB´s design manual og ekstern kommunikation blev indfriet.


 

06/1984 – 11/1986       Kontaktassistent på reklamebureauet Lockey/FCB

Ansvar & Opgaver

  • Koordinere og producere tryksager, og marketingmaterialer generelt. Som en del af bureauet´s produktionsafdeling havde jeg ansvar for kvalitet og deadlines på bureauets print/film leverancer.

  • Det er i dette job at mit projektledergen udvikles.

  • Deltog også i betjeningen af kunder som BMW Import, Johnson Wax, 3M, Schweppes og Colgate Palmolive.

Uddannelse:             

 

1985-1987      Københavns Handelsskole, HH

1984-1986      Grafisk Højskole GT1 & GT2

1982-1984      Birkerød Statsskole, HF

 

Efteruddannelse / salg & marketing

1988 - 1989  Creatics, Dansk Annoncørforening
1988 - 1988  Bureausamarbejde, Dansk Annoncørforening
1987 - 1988  Praktisk markedsføring & kommunikation, DMF

1987 - 1987  Reklame & Markedskommunikation, DMF

1984 - 1985  Reklame på kryds & tværs, DMF

 

                 

Civilstand:    Børn Sophia 1998 og Mads Peter 2000.


Sprog:          Skriftlig:  Dansk, engelsk, flydende.

                      Tale:       Dansk, engelsk, Svensk – forstår norsk og tysk.

 

It kundskaber           

Har udviklet og vedligeholdt et nyt innovativt MS CRM system til salg af projektboliger i Nordicom.
Superbruger af MS Office pakke, Lotus Notes, MS CRM, Pipedrive lang række CMS systemer.

 

Fritidsinteresser: 

Familie, venner og sociale aktiviteter

MTB & Racercykel

Habil golfspiller, Hcp 7, og medlem af Hole-in-one klubben

Basket, aktiv i ungdomsafdelingen hos 79´ers i Hørsholm

 

Konkurrence:            

1988 vinder af Dansk Shells 75-års jubilæum konkurrence. Vunder på et kreativt & strategisk kampagne oplæg, - hvordan Shell A/S differentierer sig overfor konkurrenterne. Værdi DKK 120.000

 

Referencer:                Udleveres naturligvis på anmodning.

Screen Shot 2020-01-15 at 14.40.05.png
Screen Shot 2020-01-15 at 14.39.40.png