Skriv under digitalt - det nye sort

Du bliver ikke den første.


Koster mindre end et lille frimærke

Det er nemt, enkelt og ret effektivt at underskrive digitalt.
I 2013 begyndte vi at introducere digital signatur til virksomheder og det offentlige.

Til trods for at der udelukkende er fordele forbundet med at bruge digital signatur så var det et område som skulle ”masseres” før det for alvor gik op for markedet, at det ikke alene var smart og tidsbesparende, men også effektivt og godt for forretningen at bruge digital signatur.

Med Digital Signatur har man mange muligheder, alt som underskrives digitalt kan leveres forskellige steder efter dit ønske.

Vanens magt
Vi kender det alle sammen, det er svært at skulle gøre noget anderledes, at underskrive digitalt med digital signatur, digital underskrift er anderledes… men på samme tid er meget nemmere.


Faktisk er det den nemmeste måde man kan underskrive, og hvis man tænker over hvor meget papir der går til i en ”analog” underskrifts proces, så er en digital underskrift og digital signatur også godt for vores miljø.


Prøv at underskriv med digital signatur, klik her.

Ikke kun for miljøets skyld

Helt frem til 2017 var det ikke usædvanligt at mødes med kunder som arbejde ”analogt” det sker også lidt i dag, men ikke så meget som tidligere,  altså at man i en virksomhed underskriver med blå blæk på papir.

 

Fælles for disse ”analog” kunder er at de alle har en ret lang proces når de skulle indhente dokumentation eller en underskrift. Et klassisk kontrakt godkendelse flow gik i gang og følgende flow starter:

Se mere om vores funktioner, klik her

Det analoge flow ser sådanne ud:

1.      Kontrakt klar - Vedhæft bilag, (det bruger du tid på) 

2.      Hvem skal være Modtager! vi siger der er 3 personer A, B og C som skal underskrive
         Hvem skal underskrive først?
3.      Send e-mail først til
– skal vente til A har returneret kontrakten før du kan sende til B

        - Kontrakt nu sendt til A
4.     A modtager e-mail og vil underskrive, hvordan gør det ?
5.     1 - Udskriv aftale
6.     2 - Udskriv bilag
7.     3 - Underskriv med blå blæk
8.     4 - Scanne kontrakt
9.     5 - Scanne bilag
10    6 - Forfatte en svar e-mail
11    7 - Vedhæfte kontakt
12    8 - Vedhæfte bilag
13    9 - Sende e-mail retur til afsender.

14    Det samme gentager sig for B

Men nu har C en forudsætning

Men nu har C en forudsætning.

Modtager har en forudsætning som gør at han ikke kan underskrive aftalen.

Hvad gør afsender nu? – Starter forfra ny kontrakt nye bilag og gentager ovenstående proces.


Forstil dig hvor meget tid afsender har brugt på at holde processen i gang og så skal ganges med det antal kontrakter og aftaler der skal sendes. 

Der findes så et alternativ -  digital signatur, digital underskrift er bare langt mere effektivt

 

Det digitale flow ser sådanne ud:

digital underskrift, NemID, digital signatur, docusign, adobe, adobesign gdpr, digital post, GAP analyse, GDPR, Sikkermail, skriv under med digital underskrift,  penneo, e-signatur, esign, esignatur, signit, signicat
digital underskrift, NemID, digital signatur, docusign, adobe, adobesign gdpr, digital post, GAP analyse, GDPR, Sikkermail, skriv under med digital underskrift,  penneo, e-signatur, esign, esignatur, signit, signicat
digital underskrift, NemID, digital signatur, docusign, adobe, adobesign gdpr, digital post, GAP analyse, GDPR, Sikkermail, skriv under med digital underskrift,  penneo, e-signatur, esign, esignatur, signit, signicat
digital underskrift, NemID, digital signatur, docusign, adobe, adobesign gdpr, digital post, GAP analyse, GDPR, Sikkermail, skriv under med digital underskrift,  penneo, e-signatur, esign, esignatur, signit, signicat

Tryk OK, dokumenter er nu underskrevet, eller brug en scannet underskrift. 

Skrivunder som på posthuset, med din finger på en trykfølsomskærm.

Skrivunder med NemID om du kender det fra bank og det offentlige

Kombiner med 2 faktor ID
Sender 6 ciffer kode til mobil

Kombiner med 2 faktor ID
Sender 6 ciffer kode til mobil

digital underskrift, NemID, digital signatur, docusign, adobe, adobesign gdpr, digital post, GAP analyse, GDPR, Sikkermail, skriv under med digital underskrift,  penneo, e-signatur, esign, esignatur, signit, signicat

1.   Kontrakt klar - 3 personer A, B og C skal underskrive,
2.   Hvem skal underskrive først?  Hvem er nr.2, osv. vi følger din rækkefølge.
3.   Vil du sende som e-mail eller som SMS.

      -  Kontrakt er nu sendt, vi kender rækkefølgen, når A har underskrevet sender vi til B osv.
4.   A modtager en e-mail eller en SMS og vil underskrive,
se mulighederne herunder: for hvodan

5.   A Underskriver fra mobiltelefon, PC.eller Mac

6.   Afsender modtager underskrevet aftale

7    Underskriver  A modtager underskrevet aftale 

8.   Det sker for modtager B

Men nu har C en forudsætning.

1  -  Afsender ændrer rettelsen

2  -  Trykker enter tasten ned
3  -  Resten sker automatisk

Modtager C har en forudsætning som gør at han ikke kan underskrive aftalen.
Hvad gør afsender nu? 

Vores kunder syntes det er nemt, enkelt og effektivt når du skal have dokumenter og kontrakter underskrevet. Digital signatur er en oplagt løsning som gør det nemt for alle parter i modsætning og kontrast til en ”analog” proces.

 

Konvertering - ikke mere printe elle scanne.

Når digital signatur er populært skyldes det bl.a det faktum at konverteringer er sker hurtig. Med konvertering mener vi den tid der går fra dokumentet er sendt til modtager til afsender har fået det retur. 


Hvorfor er det så hurtigt ?
Fordi modtager og underskriver ikke skal printe, scanne, underskrive med blå blæk, scanne og sende tilbage.


Er det virkeligt et problem!
Nej, det tager bare lang tid og er bøvlet. se eksemplet
Analogt Flow og sammenlign det med et Digitalt Flow. 

Hvis det er vigtig at få sagerne retur hurtigt, så er digital signatur den rigtige løsning.

3 Gode Grunde, klik her

 

Hvor kan jeg bruge digital signatur? 
Digital signatur benyttes af globale kunder, så hvis I har behov udover Danmark og Norden så kan I bruge digital signatur i kombination med NemID og International 2 faktor ID og opnå samme fordele.

 

Hvordan gør man i Norden
Det betyder f.eks hvis du har et dokument som skal underives af en dansk identitet med NemID eller et andet nordisk land så kan dette ske med en BankID i Sverige og Norge, en TUPAS i Finland og NemID i Danmark. Andre lande og identiteter kan

 

Hvordan gør man hvis underskriver ikke har BankID eller NemID?

Alle identiteter (også Nordiske) kan underskrive med touch og scannet fil, læs mere om mulighederne, klik her. 

Lad os sige at en dansker og tysker skal underskrive en aftale, den danske identitet kan underskrive med NemID og den tyske identitet kan bruge touch med 2 faktorID.  Det betyder for den tyske identitet at systemet sender en SMS med en 6 ciffer kode som skal indtastes og så kan den tyske identitet underskrive, på denne måde validerer vi den tyske identitet.

Alle for en kopi af dokumentet, og afsender har fuld dokumentation. 


Se mere om hvor du kan bruge digital signatur, klik her 

CPR Validering 

Hvis du har brug for at få sikkerhed for en persons identitet, så kan du med vores CPR Validering gøre det enkelt og hurtigt med vores NemID CPR Validering. 

Du sender en invitation til den person som du ønsker at CPR validere. Personen åbner invitationen og bruger sit NemID, vi tjekker personens Navn og CPR nummer via CPR registret og sender dig en underskrivet CPR Validering af den eller de personer som ønskes valideret. 

 

Se mere om CPR Validering, klik her

digital underskrift, NemID, digital signatur, docusign, adobe, adobesign gdpr, digital post, GAP analyse, GDPR, Sikkermail, skriv under med digital underskrift,  penneo, e-signatur, esign, esignatur, signit, signicat

e-Boks integration 
Du kan vælge at når din underskriver har underskrevet kontrakten digitalt at denne bliver leveret til underskrives e-Boks. På denne måde vil underskriver altid have adgang til de dokumenter som er underskrivet digitalt via underskrivers e-Boks. 


Du kan også vælge at oprette forsendelsen, og vælge at e-Boks sender en invitation / notifikation direkte fra e-Boks til underskrives e-mail. Det vil så fremgå af den notifikation som e-Boks sender at der ligger et dokument klart i e-Boks og naturligvis at dokumentet er fra dig. 

Se mere om e-Boks, klik her

 

Kært barn, mange navne...

Digital signatur har mange navne Digital underskrift, Digital signatur, osv.
 

 

Alt hvad du har brug for + det du får behov for.

Hos os er det er det samme der sker, og men kan gøre det på forskellige måder.

Vi tilbyder en løsning som indeholder alle muligheder og variation af digital signatur som standart, ikke noget med licens og abonnenter, kun en fast lave pris pr. underskrift.

Vi hjælper virksomheder og organisationen i gang, så de slipper for besværet og får mere tid og skal bruge mindre administration,

se vores opstartspakker, klik her.

Er det sikkert at bruge digital signatur

Juridisk gyldige godkendelser

Der er ingen formkrav til en underskrift i dansk lov. Det betyder, at en aftale er gyldig, uanset hvordan den er underskrevet.

Når en person sætter en digital underskrift på et dokument, er det en accept af dokumentet og indholdet.


Set gennem de juridiske briller er en underskrift en underskrift – uagtet om den er lavet med kuglepen, NemID eller tegnet på en skærm.

Sporbar sikkerhed

Med digital signatur har du bedre styr på godkendelser, end du f.eks har med en papir-underskrift og fra På startsiden er det nemt at se, hvor langt godkendelsesprocessen er nået.

Digital dokumentation

Du kan altid dokumentere præcist, hvad der er godkendt af hvem og hvornår.

Digital signatur giver en øget garanti for gyldighed, idet der føres en log, som registrerer alle hændelser. Det giver dig flere muligheder, hvis der skulle opstå tvivl om en underskrift. Det tager få sekunder at kontrollere en digital signatur.
 

Der er betydeligt færre usikkerheder med digital underskrift i forhold til papir-underskrifter. Når et dokument er underskrevet, modtager alle parter en e-mail, der bekræfter aftalen med en kopi af det underskrevne dokumentet.

 

 

Øget sikkerhed med NemID

De fleste danskere kender og bruger NemID. Kendskab og tryghed er en stor fordel i sig selv og understøtter et hurtigt forløb. Godkendelse med NemID er et oplagt valg til fortrolige dokumenter som fx virksomhedsregnskaber

Med NemID er du sikker på, hvem der underskriver - dette er fx et krav ved mange ansættelser.

Set gennem de juridiske briller er en underskrift en underskrift – uagtet om den er lavet med kuglepen, NemID eller tegnet på en skærm.

Fuld beskyttelse af data

Vi har strenge krav til datasikkerhed og via vores samarbejdsparter lever vi op til alle Datatilsynets standarder for god sikkerhed, ligesom vi lever op til EU's persondataforordning.

 

Hvem kan hvad?

Med vores rolle- og rettighedsmodel, der styrer, hvilke rettigheder og muligheder brugere har. Er du administrator, har du rettigheder til at gøre brug af alle funktioner. Det er også dig, der tildeler rettigheder og roller til andre brugere af digital signatur i din virksomhed.
 

Vi gemmer kun i ti dage

Dokumenter bliver kun opbevaret mens underskrivningen er i gang. Vi sletter dokumenter ti dage efter, at underskrivningen er fuldført eller udløbet.

Information om underskrivninger bliver logget og er altid tilgængelige. Data bliver aldrig slettet, så du kan altid se, hvad der er sket i en underskrivning.

Krypteret overførsel af data

Dokumenter sendt til digital signatur indeholder ofte personhenførbare eller personfølsomme oplysninger.

Alle meddelelser, der sendes mellem parterne, er krypterede og sendes via kryptererede forbindelser, som beskytter de personfølsomme informationer.

Du vælger selv niveauet af beskyttelse til det enkelte dokument. Vi tilbyder simpel adgangskode, to-faktor-godkendelse med en 6 ciffer SMS kode eller identifikation med NemID blot for at kunne læse det fremsendte.

Er det sikkert ?

Ja, det er det. Der er ingen krav i den danske lovgivning til, hvordan en underskrift sættes. En elektronisk underskrift signeret med NemID eller tegnet på skærmen er altså lige så juridisk bindende, som en underskrift lavet med kuglepen og lever op til alle regler og krav.

 Vi tilbyder den højeste sikkerhed (via vores partnerskaber) indenfor teknik, identifikation, juridisk gyldighed og behandling af personfølsomme data.

Gratis BONUS - Få styr på GDPR og Persondata 
Med digital signatur vil du udover at alt bliver nemmere for dine kunder samarbejdspartnere også opnå  en sikkerhed som i dag er et myndighedskrav når man behandler personfølsomme oplysninger,

 

Audit og revison for vores processer.

Når vores kunder sender dokumenter og bilag igennem vores løsning sker det hvergang efter en audit, eller på dans en revision. Det betyder at alle forsendelser gennemgå samme høje sikkerheds krav og at de altid følger denne faste revision. 
 

"Den har jeg ikke modtaget"
En af disse revisioner betyder f.eks at hvis du sender en kontrakt og der er 4 bilag som følger med denne kontrakt så vil du ikke kunne få en underskrift fra den person som skal underskrive aftalen før underskriver har åbnet og godkendt alle dokumenter og bilag som du har vedlagt. 

Det betyder at skulle underskriver benægte at have modtaget et af de bilag der var sendt med, så kan vores revision dokumentere at underskriver har modtaget og godkendt alle de bilag der fulgte med forsendelse. 

 Se mere om vores funktioner, klik her

I skal ikke gøre noget anderledes...

Hvis I vil i gang med digital signatur, digital underskrift så er det em enkel proces. 
 

Alle der vælger os er i gang samme dag, eller i nogle tilfælde indenfor 10 - 15 minutter.

se vores opstartspakker, klik her.
 

Det kræver ingen installation af programmer, alt sker i skyen SaaS (Software as a Service)

Alt er sikret på alle tænkelige måder hos Itadel (TDC) hvilket vi naturligvis har dokumentation for.

Screen Shot 2019-11-06 at 11.05.21.png
Screen Shot 2019-11-06 at 11.05.21.png
 
 

Hvor kan jeg bruge - digital signatur

Globalt og med BankID i hele Norden

 
 
 
 
 
 
 
 

Alt om Digital signatur

Plejer er død

 

(     )

Nemsign hjælper virksomheder med med sikker kommunikation, digital underskrift og GDPR tilpassede løsninger.

(     )

  • compri
  • LinkedIn - White Circle
  • Facebook - White Circle
  • Instagram - White Circle
  • YouTube - White Circle

e-mail 

Telefon

+45 2030 3433

Nærgaardsvej 32, -  2800 Kongens Lyngby  -  Danmark

CVR 27 62 36 46 

Download folder
Sikker Kommunikation